Arome Citrice

Buna!

Daca ati incercat de curand reteta de trimonada din postul anterior probabil ca ati ramas cu foarte multe jumatati de coaja de lamaie pe care in mod normal le-ati arunca sau daca ar fi fost iarna le-ati fi pus pe calorifer sa se usuce si sa isi imprastie mirosul in toata casa. Dar cum caloriferele momentan sunt doar de decor va invit sa incercam o alta varianta de a refolosi cojile de lamaie si anume intr-o:


Va sfatuiesc sa faceti acest proiect mai pe seara pentru ca va trebui sa lucrati cu aragazul si cu ceara fierbinte si nu e foarte placut sa faceti asta la 35 de grade. Iata de ce aveti nevoie:

Eu am facut rost de ceara si de suportul pentru fitil, acel mic disc metalic, cumparand o punga de lumanari pastile din cele obisnuite, fara aroma, fara culoare. Am scos lumanarile din recipientul de metal, am desprins discul cu fitil si am tocat lumanarea. Pentru ca fitilul lumanarilor era prea scurt l-am inlocuit cu fir de macrame alb, 100% bumbac, pe care l-am impletit in 3.


1. Curatati bine interiorul cojii de lamaie si taiati capatul ei pentru ca lamaia ca aiba stabilitate. Nu vrem sa dam foc la casa, nu?
2. Puneti ceara la topit in bain-marie. Am folosit 4 lumanari mici pentru a umple o lamaie, deci cantitatea de ceara o veti estima in functie de cate lumanari vreti sa faceti si cate de mari sunt lamaile. Este mai bine sa nu topiti toata ceara o data ci in mai multe ture, cate una pentru fiecare lumanare.
3. Fixati fitilul pe discul metalic. Eu am folosit 3 fire de macrame pe care le-am impetit, dar daca aveti o sfoara din bumbac e si mai bine.
4. Infasurati capatul liber al fitilului pe un bat/creion/scobitoare si fixati-l pe marginea cojii de lamaie, lasand liber suficient fir incat discul metalic sa ajunga pe fundul lamaii. Astfel el va sta intis cand veti turna ceara si veti avea mainile libere.
5. Turnati ceara topita in coaja de lamaie pana o umpleti.
6. Desfaceti fitilul de pe bat si lasati ceara sa se raceasca.

Acum va puteti face propriile lumanari parfumate pentru ca atunci cand le veti aprinde vor raspandi un miros usor de lamaie. Evident ca puteti folosi si coji de portocale, grapefruit sau orice alte fructe sau legume care au coaja cat de cat groasa. Va doresc cea mai romantica seara de luni.

Pe curand!


2 comments:

  1. Replies
    1. Sunt foarte de efect si au si un miros subtil, tare placut.
      Sa-mi spui cum au iesit. Spor! :)

      Delete

Pin It button on image hover